Карта сайта Написать нам

Присылайте нам отзывы и пожелания

Введите сообщение
Введите ваше имя
Введите ваш email

Рекомендовать другу

Порекомендуйте наш сайт друзьям

Введите имя друга
Введите email друга
Введите ваше имя
Введите сообщение

Войти
Як відповідати на «каверзні» запитання рекрутера?
Важная информация
Раздел: Статьи

Якщо ви перебуваєте в активному пошуку роботи, то вам просто не уникнути співбесіди і особистої зустрічі з працедавцем або його представником. Питання, які ставляться на таких заходах - не з легких і часто стають вирішальними для кар’єри...
Навіть у висококласного фахівця є ризик не витримати цього своєрідного іспиту. А все тому, що на ньому виявляється не лише ваш професіоналізм, але й психологічні якості : швидкість реакції, вміння слухати співрозмовника, правильно розуміти питання і давати логічну (але вигідну для вас) відповідь. Так що до майбутнього випробування варто підготуватися заздалегідь.
Як показує досвід багатьох менеджерів кадрових агентств, є п'ять найбільш каверзних питань, на які претенденти, як правило, відповідають не зовсім «правильно». Саме про них наша стаття.
ЧОМУ ВИ ВИРІШИЛИ ЗМІНИТИ МІСЦЕ РОБОТИ?
Деякі працедавці вважають, що відповідь на нього - "лакмусовий папірець" чесності. Як краще обгрунтувати причини звільнення? Відповіді на кшталт "мені там набридло, стало нудно і нецікаво, не зійшлися характером з начальством" не підходять категорично. Навіть якщо все справді так, краще знайти конкретне, а не емоційне пояснення: хочеться кар'єрного зростання, збільшення зарплати і т.п.
І, звичайно, ніколи не слід погано відзиватися про попередню роботу і згадувати про конфлікти. Адже ви з працедавцем знаходитеся по різні боки барикад. Це колеги можуть бачити у вас борця за справедливість, а кадровик зробить висновок, що проблемний працівник організації не потрібен. І тоді жодний, навіть найблискучіший послужний список не допоможе. Можна мати в запасі декілька шаблонних відповідей. Наприклад, у зв'язку зі зміною життєвих обставин вас перестав влаштовувати графік роботи (ненормований робочий день), у компанії (чи у вас) змінилася адреса, і тепер далеко їхати до роботи. Не варто брехати і в тому разі, коли негативна причина звільнення з попереднього місця роботи ніде документально не підтверджена: кадровику не складе великих труднощів зателефонувати вашому колишньому працедавцеві і з'ясувати реальні обставини. Вмійте пояснити або зізнатися у своїх помилках і зробити правильні висновки. Майже завжди свою відповідь можна сформулювати таким чином, що негативні моменти будуть згладжені.
НА ЯКУ ЗАРПЛАТУ ВИ РОЗРАХОВУЄТЕ?
Однаково неправильно як завищувати планку своїх матеріальних домагань, так і занижувати її. В першому випадку вас сприймуть як людину, що не вміє адекватно оцінити себе, в другому - як украй невпевненого в собі претендента. Найбільша помилка - заявити, що на колишньому місці ти отримувала 1000 у.о, і тут же погодитися на 700. Зрозуміло, що у вас можуть бути на це найсерйозніші причини: терміново потрібна хоч якась робота, або ви вже переконалися, що знайти нове місце з такою ж зарплатою зовсім непросто. Але і працедавець робить висновки: вам треба десь пересидіти, поки не знайдеться що-небудь краще. Чи ви так нестримно зриваєтеся з хорошого місця тому, що там у вас був конфлікт. Або, нарешті, просто брешете... Так що, відповідаючи на це питання, чітко визначте для себе фінансову планку, нижче якої вакансії просто не розглядаються.
ЧОГО Б ВИ ХОТІЛИ УНИКНУТИ НА НОВОМУ МІСЦІ РОБОТИ?
Відповідь на це питання висвітить ваші людські якості. Звичайно, на співбесіді ви можете чесно сказати: "Я б не хотів, щоб обговорювали, як я одягаюся, хто мене вранці підвіз до офісу " і т.п. Однак це не буде найвдаліша відповідь. Набагато розумніше подумати, що, в принципі, небажано у будь-якому робочому колективі: непрофесіоналізм, брехливість, плітки. Ось і відповідайте, виходячи із загальновизнаних цінностей.
НАСКІЛЬКИ ДОБРЕ ВИ ЗНАЄТЕ АНГЛІЙСЬКУ?
Чи Володієте ви комп'ютером, чи управляєте автомобілем? Відповідаючи на ці питання, не занижуйте свої здібності. Краще злегка їх перебільшити. Врахуйте: ніхто не оцінить вашу скромність. Кадровик просто зробить позначку: "мовою не володіє" - і віддасть вакансію впевненішому в собі претенденту. Якщо ви закінчили які-небудь курси, обов'язково скажіть про це. І головне - підкресліть, що навчаєтеся швидко і легко заповнюєте пропуски в знаннях. Що, нарешті, любите вчитися!
ЧОГО ВИ ЧЕКАЄТЕ ВІД НОВОЇ ПОСАДИ?
Перед співбесідою гарненько довідайтеся все і про компанію, і про вакансію. Працедавцеві приємно усвідомлювати, що вас цікавить саме ця компанія. Йому потрібні енергійні, працелюбні співробітники. Тому, якщо вас насамперед приваблює менший обсяг роботи порівняно з попереднім місцем, про це краще промовчати. Але в жодному разі не перестарайтеся, розписуючи свої творчі плани, інакше є ризик почути, що у компанії були на вас зовсім інші плани. Якщо ж про майбутню роботу вам мало що відомо, говоріть про професійний розвиток, про перспективи, кар'єрне зростання. Загалом покажіть, що ви - активна людина. І найголовніше правило будь-якої співбесіди - таке ж, як на іспиті: краще говорити, ніж мовчати. Ваше мовчання або сумовите "навіть не знаю" рівнозначно двійці. А ви ж позиціонуєте себе як відмінника, чи не так?



RSS лента вакансий

Регион
Сфера деятельности

Рассылка вакансий

Регион
Сфера деятельности
Ваш email
Введите Ваш email