Карта сайта Написать нам

Присылайте нам отзывы и пожелания

Введите сообщение
Введите ваше имя
Введите ваш email

Рекомендовать другу

Порекомендуйте наш сайт друзьям

Введите имя друга
Введите email друга
Введите ваше имя
Введите сообщение

Войти
Як бути, коли колектив не приймає новачка?
Важная информация
Раздел: Статьи

Існує безліч причин конфліктів в колективі і ще більше способів їх усунення. Якщо колектив і новий працівник однаково важливі для підприємства, то в цьому випадку необхідно проводити "лікування". Воно полягає в коригуванні поведінки новачка або колективу (чи всіх разом). Для цього необхідно проводити бесіди, тренінги, спрямовані на усунення конфліктної ситуації. Надалі здійснювати контроль, періодично проводячи бесіди з новачком і членами колективу.

Розповімо про окремі причини конфліктів, які необхідно усувати тільки «хірургічним» шляхом.
Коли причиною конфлікту є колектив.
В одній з компаній колектив працівників складу став деструктивною силою, в ньому процвітали зловживання і крадійство, причому заохочувані круговою порукою. Новий співробітник захотів працювати чесно і став для інших перешкодою. Колектив неодноразово намагався змусити новачка чинити так само, як вони, але він виявився порядною людиною. Було проведено додаткове розслідування ситуації, що склалася, із залученням служби безпеки підприємства. Негативні факти підтвердилися. Колектив був розформований. Новий співробітник продовжив успішно працювати в компанії.
Коли причиною конфлікту є працівник
В один з банків був прийнятий на роботу щиро віруючий працівник. Колектив сучасних компаній, на жаль, часто не сприймає таких людей. Віруюча людина не брала участь в непристойних(скоромних за поняттями церкви) бесідах, не палила, відмовлялася від вживання спиртних напоїв, одягалася дуже скромно. Працівник став ізгоєм. Цю ситуацію важко переживав і сам працівник, і колектив. Вона вирішилася після бесіди з HR-менеджером: працівник вирішив добровільно покинути банк і перейти на роботу у благодійну організацію. В колективі запанував спокій.
Щоб попереджати подібні конфлікти(колектив - новачок), необхідно при підборі персоналу ретельно оцінювати особисті і ділові якості кандидата на роботу і добре знати колектив. Слід заздалегідь виходити з того, щоб новий співробітник був близький колективу по культурі, світосприйняттю, духу та інтересах, а не лише профпридатним.
Щоб не виникало таких ситуацій, як неприйняття нових співробітників колективом, необхідно від початку формувати безконфліктний колектив, ще на етапі його створення і підбору персоналу. Варто створити умови для нормальної роботи:
- забезпечити фізичний і психологічний комфорт за допомогою грамотно організованого робочого простору;
- дотримуватися принципів справедливості при розподілі матеріальних благ;
- чітко позначити обов'язки кожного співробітника і його місце в структурі компанії;
- налагодити інформаційний обмін в компанії і розвивати комунікації.
В той же час треба розуміти, що поява в колективі нового співробітника у будь-якому випадку пов'язана з порушенням деякої стабільності вже згуртованої групи. До всього нового люди у більшості випадків ставляться насторожено.
Звичайно ж, процес адаптації нових співробітників - це в основному турбота менеджера з персоналу, хоча в успішній адаптації зацікавлений і сам співробітник, і його колеги, і компанія в цілому. Від співробітника чекають в першу чергу ефективної роботи. Хороші взаємини з колективом якраз і допомагають новачкові працювати ефективніше, тобто соціальна адаптація сприяє швидкій професійній адаптації.
Багато фахівців в галузі управління персоналом зараз рекомендують вирішувати проблеми адаптації за допомогою наставництва. В деяких компаніях вводять спеціальні надбавки для наставників. Дуже добре, якщо наставник відноситься до групи неформальних лідерів : саме неформальна структура визначає характер стосунків між членами колективу, стиль роботи і способи взаємодії співробітників. Такий наставник зможе не лише консультувати новачка з робочих питань, але й допомогти йому влитися в колектив. Для правильного вибору наставника менеджер по персоналу повинен знати співвідношення формальної і неформальної структури організації.
Нового співробітника необхідно представити на загальних зборах колективу, озвучити його обов'язки і повноваження. Якщо компанія велика, можна навіть надрукувати своєрідний буклет для новачків зі схематичним зображенням приміщень,  вказівкою робочого часу і часу відпочинку, списком співробітників, їх посад і побажаннями успіху в кінці буклета. Новий співробітник завжди мотивований на роботу, і головне для компанії - зберегти в ньому цей ентузіазм.
Якщо колектив не приймає нового співробітника, менеджер з персоналу повинен з'ясувати причини такого неприйняття. Якщо це одиничний випадок, то, швидше за все, справа в самому співробітнику. Можливо, людина взагалі важко адаптується або ж просто погано обізнана з нормами і правилами організації. Якщо ж неприйняття  новачків відбувається постійно, то це велика проблема цього колективу. Одному менеджерові з персоналу тут не впоратися. Потрібні кардинальні зміни і втручання керівництва компанії.



RSS лента вакансий

Регион
Сфера деятельности

Рассылка вакансий

Регион
Сфера деятельности
Ваш email
Введите Ваш email