Карта сайта Написать нам

Присылайте нам отзывы и пожелания

Введите сообщение
Введите ваше имя
Введите ваш email

Рекомендовать другу

Порекомендуйте наш сайт друзьям

Введите имя друга
Введите email друга
Введите ваше имя
Введите сообщение

Войти
Чим може бути корисним стрес?
Важная информация

Варто почати з визначення слова «стрес»: «Внутрішній опір, раекція еластичного тіла на зовнішні сили, які на нього діють».

Як бачимо, з визначення не випливає, що стрес - явище тільки негативне, оскільки і його характер, і відповідна реакція на нього “еластичних тіл” (в даному випадку працівників і організації) можуть бути абсолютно різними. Недавні дослідження свідчать, що стресові ситуації іноді не лише не шкодять, але і сприяють росту продуктивності праці управлінського апарату і навіть значно підвищують задоволеність керівників своєю роботою.

Такі дослідження провів, зокрема, канадський соціальний психолог Рональд Дж. Берк в Йоркському університеті.

Доктор Бэрк зумів довести: запобігати шкідливим наслідкам стресових ситуацій можливо, а якщо цього не сталося, то є шляхи до повного їх усунення. Але важливіше інше: він встановив, що частину раніше виявлених стресових ситуацій умілі керівники можуть обернути на користь без збитку для здоров’я і психіки своїх підлеглих. Зупинимося на них детальніше.

1. Джерело стресу : занадто малі права і недостатня відповідальність за результати діяльності. Причина незадоволення : неможливо діяти за власним розумінням, втілювати в життя власні ідеї. У людини виникає відчуття власної малопридатності для організації.
Якщо такий працівник бачить, що йому, по-перше, не дозволяють приймати самостійних рішень, а по-друге, майже не контролюють виконання доручених справ, він починає вважати даремною свою роботу і себе самого.

Отже, бажаючи добитися від добросовісних службовців максимальної ефективності праці, керівник повинен, з одного боку, надати їм певну свободу дій в посадових рамках, а з іншої - постійно і досить жорстко контролювати результати їх діяльності. Перекіс в будь-яку сторону багатий стресами, збалансованість же гарантує високу продуктивність праці.

2. Джерело стресу : недостатньо точний і конкретний опис завдань, поставлених перед працівником. Причина незадоволення : немає можливості досить вільно втілювати на практиці власні ідеї.

Доктор Берк спростовує ще один міф, укорінений в літературі з управління, який стверджкє, що чим менше спрямовується і контролюється діяльність працівника, тим більше у нього можливостей розвиватися відповідно до власних ідей і схильностей. На ділі саме відсутність конкретних цілей породжує відчуття пригніченості і неясності, гальмує ріст ефективності діяльності. Таким чином, у керівника є засіб позбавити підлеглого і від цих стресів - чітко сформулювати його завдання.

3. Джерело стресу : працівникові неясні перспективи по службі і невідома думка керівництва щодо нього. Причина незадоволення : відсутність критеріїв, виходячи з яких працівник міг би зрозуміти, наскільки добре він виконує доручену йому роботу.

Головна причина стресу тут - знову-таки невизначеність; але вже не в тому, що робити, а в тому, як оцінює зусилля працівника начальство. Важливо підкреслити: стрес породжується не відсутністю перспектив підвищення по службі, а неясністю, чи є вони взагалі. До речі, інформація про погану оцінку начальством роботи цього співробітника не обов’язково викликає стрес, небезпечно лише незнання думки керівництва. Висновок простий: в будь-якій організації необхідно створити наскрізну систему цілей для працівників і налагодити періодичну оцінку їхньої діяльності.


4. Джерело стресу : надмірна завантаженість роботою. Причина задоволеності : можна займатися різноманітними завданнями, повністю використовувати наявні знання і навички; відчуття своєї різнобічності, свідомість важливості виконуваної роботи, вищий заробіток.
Прочитавши це, багато керівників розведуть руками: з усього сказаного вище витікало, що найкращий варіант - помірне завантаження працівника в посадових рамках, коли він знає цілі і критерії оцінки результатів своєї праці, а тут - знову слова про необхідність перевантаження? А як же стрес? Насправді протиріччя немає. Дослідження показали, що найбільше задоволення від своєї роботи відчували саме ті співробітники, перед якими ставилися завдання, що дещо виходять за межі їх звичайної діяльності. Коли працівник напружується більше ніж звичайно, він відчуває більше творче задоволення і почуває себе ціннішим для організації.


5. Джерело стресу : співробітник відчуває, що його кваліфікації недосить для виконання дорученої роботи. Причина задоволеності : співробітник займається самоосвітою, відчуває, що його кваліфікація постійно зростає, залишається менше рутини в повсякденній діяльності, явно помітний ріст авторитету в очах колег і начальства, зміцнюються надії на підвищення посади.

Керівник повинен завжди пам’ятати, що більшості працівників властиво прагнення підвищувати свою кваліфікацію і підніматися по службових східцях. Тому працівник, що отримав нове, складніше завдання, лише в дуже окремих випадках відразу заявить про свою нездатність. Зазвичай він постарається набути знання, необхідні для вирішення поставленого завдання, запозичити досвід у колег і, що б там не було, впоратися. В результаті виграють і організація, і сам працівник.



RSS лента вакансий

Регион
Сфера деятельности

Рассылка вакансий

Регион
Сфера деятельности
Ваш email
Введите Ваш email