Карта сайта Написать нам

Присылайте нам отзывы и пожелания

Введите сообщение
Введите ваше имя
Введите ваш email

Рекомендовать другу

Порекомендуйте наш сайт друзьям

Введите имя друга
Введите email друга
Введите ваше имя
Введите сообщение

Войти
Ефективна адаптація персоналу – невід’ємна складова успіху всієї компанії
Важная информация

Підбір персоналу та прийом його на роботу – досить кропіткий процес, який вимагає чимало часу, зусиль і, звичайно ж , коштів. Саме тому будь-яка компанія зацікавлена в тому, щоб прийнятий на роботу співробітник залишився в ній, як кажуть, «всерйоз і надовго». Однак статистичні дані свідчать, що значна частина людей звільняється з роботи протягом перших трьох місяців, а 90% з них замислюються над цим вже навіть після першого робочого дня. Чому ж так відбувається?

Основна причина цього явища – розходження бажаного і дійсного, тобто очікувань працівника та реальних умов його роботи, та труднощі при інтеграції у нову компанію та колектив.
Як бути? Слід допомогти співробітнику успішно та комфортно «влитися» у нове для нього середовище, і це одне з найважливіших завдань служби персоналу та керівництва тієї чи іншої організації. Саме тому дуже важливо, щоб адаптація новачка проходила правильно та приносила бажані результати.

Як проходить процес адаптації?
Умовно процес адаптації можна поділити на кілька етапів.
На першому етапів проходить оцінювання, тобто визначення рівня підготовки кандидата. Тут багато чого залежить від того, чи має працівник, окрім спеціальної підготовки, ще й досвід роботи. Якщо так – то період його адаптації буде мінімальним. Однак варто пам’ятати про індивідуальний підхід  - адже у різних організаціях одні і ті ж завдання можуть вирішуватися по-різному, тому на початку його діяльності слід «придивлятися» та в разі необхідності дати корисну пораду чи допомогти.
Окрім цього на даному етапі потрібно ознайомити нового співробітника з особливостями компанії, персоналом, корпоративною культурою, правилами поведінки і т.д.
На другому етапі адаптації слід, як кажуть, перейти до практичного знайомства працівника з його обов’язками та вимогами, які перед ним висуваються з боку компанії. Іншими словами,ц е так зване «введення у професію». Зазвичай на даному етапі проводиться ряд лекцій, екскурсій, практикумів.
Після проведення такої загальної програми, слід перейти на спеціалізовану. Вона охоплює ті питання, які конкретно пов’язані з певним підрозділом чи посадою та здійснюються як у формі спеціальних розмов зі співробітниками підрозділу, в якому працює новачок, так і співбесід з керівником.
Далі настає час для третього етапу адаптації, коли новачку слід дати можливість активно діяти у різноманітних галузях, таким чином первіряючи свої знання та навички. У даний період надзвичайно важливо максимально підтримувати нового працівника та разом з ним оцінювати ефективність його діяльності та аналізувати особливості взаємодії з колегами.

Які працівники потребують особливої уваги?
При формуванні адаптаційних програм слід враховувати певні категорії співробітників, які потребують особливої уваги. Наприклад, людей старшого віку. Незважаючи на досвід, вони також потребують навчання і їм зазвичай складніше входити в новий колектив, ніж молоді.
Окрім того, слід звернути увагу на адаптацію жінок, які вийшли нар hоботу після декретної відпустки. Слід розуміти, що за час перебування вдома ритм їхнього життя дуже змінився, з’явилися певні прогалини в знаннях.
Свої особливості має також адаптація людей з обмеженими можливостями та співробітників, що повернулися на роботу після навчання на курсах.

Як зробити адаптаційний період успішним?
Успішність адаптаційного періоду залежить як від професійних та особистісних якостей нового співробітнкиа, так і від спільних дій безпосереднього керівника та менеджера з персоналу.
Для того, щоб період адаптації пройшов вдало, новачка мають з першого ж дня забезпечити робочим місцем, посадовою інструкцією, усіма необхідними засобами для здійснення його професійних обов’язків. Також керівник або представник кадрової служби повинен підготувати для нового працівника план роботи на випробний термін, проінформувати інших членів колективу про вихід новачка, познайомити нового співробітника з колегами та в ідеалі – надати наставника (або досвідченого працівника) на весь адаптаційний період. Тобто адаптація має бути структурованою, а не хаотичною.
У процесі адаптації слід поступово ускладнювати завдання,які виконує новачок. Разом з тим слід конролювати йог опомилки та конструктивно їх аналізувати. Доцільно при цьому продумати систему доадткового заохочення працівника за успішно виконане завдання.  
Більш того, слід особливу увагу приділити тому, як новачок «вливаєтсья»  у колектив. Для того, щоб активізувати цей процес, слід проводитии у колективі ігри для об’єднання працівників та розвитку групової динаміки.
Врешті-решт менеджеру з персоналу або наставнику потрібно слдкувати, чи виконує його підопічний правила трудової дисципліни та в якій мірі він вже здатний самостійно виконувати свої обов’язки.



RSS лента вакансий

Регион
Сфера деятельности

Рассылка вакансий

Регион
Сфера деятельности
Ваш email
Введите Ваш email